اخیرا، اداره منابع انسانی و تأمین اجتماعی شهرداری پکن، برای ارائه شغل بیشتر، خدمات اشتغال دقیق تر، فرصت های آموزشی بهتر و حفاظت بهتر از حقوق و منافع برای فارغ التحصیلان کالج و هر کار ممکن برای ترویج اشتغال و کارآفرینی جوانان مانند فارغ التحصیلان کالج را به عنوان ده اقدام خاص در شهر ، به کار بست:

   ده عمل خاص به شرح زیر است:

1. اجرای سیاست های اشتغال و اجرای اقدامات. بر اجرای سیاست های مختلف یارانه بیمه اجتماعی تمرکز کند، نهادهای بازار را برای جذب اشتغال بیشتر تشویق کند.

2. اجرای اقدام تثبیت و گسترش در بخش دولتی. همکاری با ادارات مربوط شهر برای تقویت "یک ثبات و چهار گسترش"، یعنی: تثبیت مقیاس ارگان ها و مؤسسات شهر برای استخدام؛ استخدام فارغ التحصیلان کالج، و گسترش مقیاس استخدام شرکت های دولتی، استخدام شغلی مردمی، استخدام دستیار تحقیقات علمی و کارآموزی اشتغال.

3. اجرای اقدامات پشتیبانی خدمات نوآوری و کارآفرینی. سازماندهی و انجام آموزش کارآفرینی، ادامه برگزاری مسابقات مختلف کارآفرینی، و تکیه بر پلت فرم کارآفرینی دانشجویی کالج برای ارائه فارغ التحصیلان با خدمات کارآفرینی تمام زنجیره ای.

4. اجرای اقدامات استخدام ویژه استخدام با ظرفیت بالا. سیستم منابع انسانی و تأمین اجتماعی شهر کمتر از 300 نمایشگاه شغلی آنلاین و آفلاین برای فارغ التحصیلان کالج و کمتر از 100 فعالیت راهنمایی اشتغال و کارآفرینی در طول سال برگزار می کند. از آغاز سال جاری، بخش های منابع انسانی و تأمین اجتماعی در دو سطح در منطقه شهری 140 نمایشگاه شغلی آنلاین و افلاین برگزار کرده اند، بیش از 4000 کارفرما بیش از 60،000 شغل ایجاد و تأمین کردند و 52 فعالیت ویژه مانند پخش زنده و راهنمایی اشتغال و کارآفرینی را سازماندهی کردند.

5. اجرای خدمات اشتغال عمومی در محوطه دانشگاه. سازماندهی فعالیت تبلیغاتی سیاست "حضور مدیران منابع انسانی و تأمین اجتماعی در دانشگاه ها"، و انجام دادن استخدام در محل، راهنمایی اشتغال، کمک برای حل مشکلات، تفسیر سیاست و سایر خدمت انسانی و اجتماعی.

6. اجرای اقدام خدمات برای فارغ التحصیلان بیکار که دانشگاه را ترک کرده اند. قبل از ترک دانشگاه، نامه ای سرگشاده به فارغ التحصیلان صادر می شود تا کانال های خدمات را از قبل اعلام کنند. پس از ترک دانشگاه، کمک های واقعی برای فارغ التحصیلان بیکار انجام می­ شود و راهنمایی شغلی هدفمند، توصیه های شغلی و سایر خدمات ارائه می شود.

7. اجرای اقدامات برای ارتقاء مهارت های ویژه برای جوانان. همه جوانان مانند فارغ التحصیلان کالج که مایل به آموزش هستند، در محدوده خدمات آموزش حرفه ای قرار خواهند گرفت، آموزش مهارت های حرفه ای در زمینه های در حال ظهور انجام خواهد شد، پروژه های آموزش کاریابی جوانان برای جوانان بیکار راه اندازی خواهد شد.

جوانان را برای شرکت در مسابقه مهارت های جهانی، مسابقه ملی مهارت های حرفه ای، مسابقه مهارت های حرفه ای پکن و سایر رویدادها بسیج خواهد کرد، و جوانان را هدایت کند تا راه تبدیل شدن به استعدادهای ماهر را انتخاب کنند.

8. اجرای اقدامات ِ بهبود کیفیت اشتغال و کارآموزی. بیش از 6000 محل کارآموزی در کل شهر تأمین خواهد شد. بر توسعه تعدادی از تحقیقات علمی، مهارت ها، موقعیت های مدیریتی تمرکز کند؛ تعدادی از محل های کاری نمونه را ترویج کند؛ به طور گسترده ای فارغ التحصیلان بیکار و جوانان بیکار را بسیج کند تا به طور فعال در نمایشگاه های استخدامی شرکت کند، و به آنان کمک کند تجربه عملی خود را بهبود بخشند.

9. اجرای اقدامات برای کمک به افراد با مشکلات اشتغال. بر خانواده های کم درآمد، خانواده های بدون اشتغال، فارغ التحصیلان کالج از خانواده هایی که از یارانه های بازنشستگی منظم برخوردار هستند و فارغ التحصیلان کالج دارای معلولیت تمرکز کند؛ اجرای "یک سیاست برای یک نفر" برای اطمینان از کمک ٪100 برای فارغ التحصیلان خانواده های دشوار که مایل به کار هستند؛ اردوگاه های آموزش اشتغال جوانان برای جوانان بیکار بلند مدت راه اندازی می شود و فعالیت های خدماتی مانند تجربه محل کار و راهنمایی اشتغال برای کمک به آنها در تماس با محل کار و ادغام در جامعه انجام می شود.

10. اجرای اقدامات برای حفاظت از حقوق و منافع اشتغال. به انجام اقدامات ویژه برای تمیز کردن و اصلاح نظم بازار منابع انسانی ادامه دهد؛ اطلاعات استخدام نادرست و غیرقانونی را تحقیق و بررسی کند، تا یک محیط بازار خوب برای جوانان برای پیدا کردن شغل ارائه کند.

منبع:

  (سایت روزنامه جوانان چین) (02/01/1403)

https://news.eol.cn/yaowen/202305/t20230512_2405783.shtml

کد خبر 19129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =